
The International Organization of Francophonie (OIF) launches the economic and commercial mission of Francophonie in Central and Eastern Europe, in Romania. The event will take place in

Bucharest, between March 27-29, 2024.
After three successful first editions in Southeast Asia (Vietnam and Cambodia), Central Africa (Gabon and Rwanda) and the Middle East (Lebanon), the mission organized next year in Romania is part of the Economic Strategy for La Francophonie 2020-2025 and seeks to increase trade and investment exchanges between the 88 member states and governments/ associates/ observers of the International Organization of La Francophonie.

The mission brings together a high-level economic forum and business-to-business networking sessions, particularly in the agri-food, digital – including cybersecurity and the video games industry, green energy and medical sectors. The mission includes support from experts, visits to company sites and networking opportunities to identify and realize commercial and investment opportunities.
De nouvelles opportunités de coopération économique, lancées par l’Organisation Internationale de la Francophonie :

Après plusieurs missions en Asie du Sud Est, en Afrique centrale et au Liban, l’Organisation Internationale de la Francophonie (OIF) organise, en collaboration avec les autorités roumaines et ses partenaires techniques, une nouvelle mission économique en Europe centrale et orientale à

Bucarest en Roumanie du 27 au 29 mars 2024. Cette mission s’inscrit dans la Stratégie économique pour la Francophonie 2020-2025 qui vise à intensifier les échanges commerciaux et d’investissement entre ses 88 Etats et gouvernements membres/ associés/ observateurs de l’Organisation Internationale de la Francophonie (OIF) .

Cette mission rassemble un forum économique de haut niveau et des sessions de mise en relation d’affaires entre entreprises, en particulier dans les secteurs agroalimentaire, du numérique – et notamment de la cybersécurité et de l’industrie des jeux vidéo, de l’énergie verte et de l’industrie médicale. La mission inclut un dispositif d’accompagnement par des experts, des visites de sites d’entreprises et des opportunités de réseautage, afin d’identifier et de concrétiser des opportunités commerciales et d’investissement.